03. oktober 2016 14:48

Nyhedsbrev fra oktober

Kære NICE interesserede,
Tak for sidst til jer, som deltog i NICE Forummødet om bord på Strömmas båd – og var med til at diskutere adfærdsdesign og ‘manifest’, mens vi sejlede gennem Københavns kanaler i det smukke sensommervejr.

I dette nyhedsbrev kan du blandt se videoer fra oplægsholderne på NICE Forummødet i september, læse om hvad der sker i NICE projektet lige nu og se de kommende arrangementer.

Sådan designer du dig til bedre oplevelser
Simon Bentholm er adfærdsdesigner hos KL. 7 og holdt oplæg på NICE Forummødet i september. Her kan du høre hans pointer om, hvordan vi, ved at designe vores oplevelser ud fra vores gæsters adfærd frem for deres rationalitet, kan skabe langt bedre gæsteoplevelser og dermed gladere gæster.

NICE workshop i Aarhus d. 21. november
Aarhus har vist stor interesse for at blive en del af NICE. Derfor afholder vi i samarbejde med Aarhus Kommune og VisitAarhus den 21. november en workshop, hvor vi deler vores viden og erfaringer med NICE projektet i Region Hovedstaden. Hvis du er interesseret i at høre mere så kontakt NICE sekretariatet på nice@horesta.dk.

Hør hvilken værdi NICE skaber for Strömma
Mads Olesen, direktør i Strömma fortæller her, hvilken værdi de har fået ud af at deltage i NICE. Strömma var vært for NICE Forummødet i september.

Små tiltag skaber mindeværdige oplevelser
Mille og Sif har som studerende på Cphbusiness været i praktik i Tårnet på Christiansborg og fortalte på NICE Forummødet om, hvordan små tiltag i restauranten har bidraget til en bedre gæsteoplevelse og højere ratings på dinnerbooking.

NICE Forum for service- og oplevelseskonsulenter
Den 13. september havde vi inviteret en række uddannelses-, oplevelses- og servicekonsulenter til et seminar om NICE. NICE tankegangen og arbejdet i de fire spor blev meget vel modtaget, og der var stor interesse for at engagere sig mere i projektet.

Derfor inviterer vi nu konsulenterne til at deltage i NICE Forum for konsulenter. I dette forum vil vi fortælle om, hvad der sker i NICE projektet og dele og udveksle viden og erfaringer mv. med konsulenterne.

Samtidig skal konsulenterne fungere som ambassadører for at udbrede NICE tænkningen til resten af Danmark og dermed til de enkelte virksomheder og organisationer, som de arbejder for.

Hvis du er interesseret i dette, så kontakt NICE sekretariatet på nice@horesta.dk.

Skab værdi for dine kunder – videnevent den 27. oktober
De sidste to år, har Cphbusiness via praktikstederne samlet data om oplevelsesudvikling ind til NICE projektet. Denne viden vil vi gerne dele med jer. Derfor inviterer Cphbusiness i samarbejde med NICE alle nuværende og fremtidige praktikvirksomheder til en halvdagskonference, hvor vi vil dele og diskutere denne viden – og omsætte den til konkret værdi for jer. Tilmeld dig her.

NICE Salon på Halvandet den 27. oktober kl. 12.45-14

NICE inviterer i forlængelse af ‘Skab værdi for dine kunder’ eventet forummedlemmer til NICE salon den 27. oktober kl. fra 12.45-14.00, hvor Bo W. Petersen, direktør for Halvandet og Kabelhallerne (www.halvandet.dk) fortæller om, hvordan de arbejder med oplevelsesudvikling og, hvor deres største udfordringer er.

Der er mulighed for transport tilbage til Kvæsthusmolen med de gule havnebusser.

Kontakt NICE sekretariatet for at melde dig til.