10. maj 2017 10:57

Arthur Hotels og Ni’mat Spa vil løfte gæstetilfredsheden med nudging

Arthur

Fra april til juni 2017 er et nyt NICE-eksperiment sat i gang på Arthur Hotels og Ni’mat Spa, hvor målet er at optimere helhedsoplevelsen for gæsterne i hotelkædens eksisterende omgivelser og dermed skabe et mindeværdigt ophold.

Et nyt eksperiment er sat i gang på Arthur Hotels, der omfatter boutique-hotellerne Hotel Kong Arthur og Ibsens Hotel samt deres massage og spaafdeling: Ni’mat Spa.

Eksperimentet undersøger, om hotelkæden via nudging og storytelling kan påvirke gæstetilfredsheden ved at arbejde med udvalgte punkter: Såkaldte touch points, hvor hotellet løfter klagepunkter, som er svære at gøre noget ved, til at disse touch point skaber den mest mindeværdige oplevelse for gæsten. Og er punkter, som gæsten vil fortælle videre.

Det kan f.eks. være i forhold til ventetiden til morgenbuffeten, som er for lang og skal forkortes. Ved brug af nudging vil hotellerne forsøge at skabe et bedre flow gennem morgenbuffeten og derved undgå kø på særligt belastede tidspunkter. Eksperimentet skal også undersøge, om hotelværelserne kan optimeres, så de den mest optimale oplevelse for gæsterne.

Målet med eksperimentet er at forbedre serviceniveauet gennem kreativitet og begejstring fra personalets side og derigennem skabe en bedre gæsteoplevelse, så Arthur Hotels efterlader det optimale indtryk for deres gæster, så gæsten kommer igen og anbefaler hotellet videre.

Både hotelkædens medarbejdere og studerende fra Copenhagen Business Academy er involveret i projektet og er i dialog med gæsterne i forbindelse med eksperimentet. Det sker for at få et dybere kendskab til gæstens behov og præferencer. De tre studerende skal løfte projektet fra teori til praktik, hvor de bl.a. indsamler konkret data, som skal bruges til konkrete forbedringer efter eksperimentets afslutning.

Eksperimentet, som går under navnet ’A NICE passion of Arthur Hotels’, strækker sig over 12 uger fra april til august og bliver afsluttet blandt andet med tilfredshedsmålinger og opgraderede produkter.

Læs også omtale af eksperimentet i Dansk Erhvervs avis: http://tryksager.danskerhverv.dk/DEAvis.2017/DEAvis.08/index.html#/1/ 

Læs mere om Nice-projektet.

Læs mere om Arthur Hotels

Tags:, ,