Kvinde der drikker kaffe

Blog


23. november 2018 13:55

Slip medarbejdernes kreativitet løs og skab nye gæsteoplevelser

SLIP MEDARBEJDERNES KREATIVITET LØS OG SKAB BEDRE GÆSTEOPLEVELSER. Det har de gjort hos oplevelsesmuseet Tirpitz – og det har hurtigt resulteret i bedre brugeranmeldelser. Med hjælp fra NICE har de skabt en ny kultur, hvor der eksperimenteres og kreativiteten slippes løs. Det giver glade medarbejdere og bedre bundlinje. Hør mere om NICE Innovations eksperiment hos Tirpitz her:


Hotel Amerika_drinks
16. november 2018 12:36

De skaber unikke oplevelser i Nordjylland

Hvordan kan vi markedsføre os gennem oplevelser? Det kunne man blive klogere på ved NICE Forummøde i Nordjylland. Her kunne deltagerne bla. høre mere om, hvordan dagens værter Skallerup Seaside Resort har et stærkt fokus på at skabe oplevelser for deres gæster. På programmet var også NICE eksperimentet fra Hotel Amerika, hvor de skaber autentiske gæsteoplevelser, og inddrager lokationen som aktiv medskaber i oplevelsen. ”Med NICE var målet at sætte handling bag ordene og finde ud af, hvad der gjorde vores sted unikt. Her lagde vi vægt på vores placering i en skov og vores specielle navn. Herefter arbejdede vi med [...]


NICELIVE_snak
16. november 2018 10:41

GÆSTEOPLEVELSER I FOKUS VED NICE LIVE THE FESTIVAL

250 deltagere fra hele turismens værdikæde var samlet til NICE LIVE The Festival, og fik inspiration til, hvordan vi kan skabe unikke og mindeværdige oplevelser sammen med vores gæster. NICE har gennem de seneste 6 år været med til at sætte mindeværdige gæsteoplevelser på dagsordenen og givet svar på, hvordan Danmark fortsat kan være konkurrencedygtig, bl.a. ved at involvere medarbejderne i co-creation af unikke gæsteoplevelser. Det var nogle af budskaberne på NICE LIVE The Festival. Se film om nogle af de resultater, som NICE har været med til at skabe:


NICElive1_hjemmeside2
18. september 2018 14:56

Stor konference: Gør oplevelser til en del af din virksomhed

Deltagerne ved NICE Live The Festival den 25. oktober kan blive skarpere på, hvordan man tænker oplevelser ind i driften af sin virksomhed. Til at inspirere vil blandt andre direktør for Hotel Alexandra, Jeppe Mühlhausen, fortælle, hvordan man kommer i gang med en oplevelsesfokuseret tilgang til forretningen. Han har blandt andet rådgivet direktøren for Hotel Amerika i Hobro, Peter Lyngby Hansen, til, hvordan virksomheden kan styrke sig i mødet med gæsten. Et arbejde som har ført store resultater med sig fortæller hoteldirektøren fra Hobro: ”Med NICE var målet at sætte handling bag ordene og finde ud af, hvad der gjorde [...]


Funcenter_Aalborg
05. september 2018 13:21

80% af gæsternes oplevelse skabes af medarbejderne

Det var et af de centrale budskaber fra Mads S. Thomsen, HR-ansvarlig hos Funcenter Aalborg ved NICE Forummøde i Nordjylland, hvor temaet var: Fra service til oplevelse – hvordan designer og leder du en mindeværdig oplevelse?  Hør Mads fortælle om, hvordan de giver medarbejderne rammer og mulighed for at bringe sig selv i spil i mødet med gæsten – og derigennem skaber helt unikke oplevelser sammen med gæsterne. Du kan også se og høre turismeforsker Flemming Sørensen fra RUC give bud på, hvordan man designer og skaber mindeværdige oplevelser. Nogle af Flemmings hovedbudskaber er bl.a., at der ikke kun er eén [...]


Severin_Red kagen3
13. august 2018 16:07

Severin eksperimenterer med CSR som skaber oplevelser

Fokus på miljø, madspild og arbejdsglæde behøver ikke at være støvet. Det kan godt være en oplevelse og give fornemmelsen af at være en del af et fællesskab. Severin ønsker at nytænke tilgangen fra den løftede pegefinger om at ” spare på miljøet ” til i stedet at involvere gæsterne, så det bliver en unik og involverende oplevelse for gæsterne. Derfor har Severin i samarbejde med konsulent Majbritt Sandberg fra PlayMyDay igangsat et NICE eksperiment. Målet har været at bruge det stærke værdisæt og fokus på CSR, som Severin allerede har, til at involvere gæster og lokale samarbejdspartnere i CSR indsatsen og [...]


NICElive1_hjemmeside
04. juli 2018 17:29

Kom til storsmilende NICE festival om mindeværdige gæsteoplevelser

Vil du skabe gæsteoplevelser i verdensklasse? Kom og bliv inspireret til, hvordan du kan nytænke gæsteoplevelser i din virksomhed til NICE Live The Festival! NICE har besluttet at lukke årets festivalsæson med et brag af en endagsfestival, hvor de mindeværdige gæsteoplevelser er i centrum. Festivalfeberen bliver blandt andet hjulpet på vej af festivalarmbånd, spændende madboder, og alt hvad dertil hører. Sæt derfor allerede nu et stort kryds i kalenderen den 25. oktober fra kl. 10.00 – 16.00, og vær med til at slå et slag for mindeværdige gæsteoplevelser. I løbet af dagen kan du få indblik i de bedste fortællinger [...]


Isabelle_baggrundsbillede4
25. juni 2018 09:33

Experiental Marketing – markedsføring gennem oplevelser

“The heart has its reasons, that the reason knows nothing of” Vi skal ikke kun sælge service, men i højere grad oplevelser, hvis vi skal fange opmærksomheden hos vores kommende gæster. Gæsterne vil overraskes, involveres, have stimuleret deres sanser, forstå og blive en del af det lokale liv, når de møder os og vores virksomhed. For at fange opmærksomheden hos vores gæster, skal vi skabe oplevelser og minder, som får dem til at komme igen og anbefale os til andre. Der er en række ting, som jeres virksomhed kan arbejde med for at påvirke gæsternes oplevelser og den erindring, som [...]


Strategisk design
13. juni 2018 11:17

STRATEGISK DESIGN AF OPLEVELSESRUM

Brandbaseret butiksindretning, inspirerende interiører og sundhedsfremmende sanselandskaber. Design og indretning af rum er en potentiel kilde til ekstraordinær værdiskabelse. Deltagere i NICE Forum Hovedstaden fik førstehåndsoplevelser med rummet som oplevelsesskaber, da de deltog i en unik, hands-on sanse-, deltagere lærings- og oplevelsestour på Hotel SKT Annæ  i København. Oplevelsestouren blev guidet af Connie Svabo (ph.d., lektor med speciale i rum som medie, Roskilde Universitet) og Maria Amanda Beydin (oplevelsesdesigner og forskningsassistent fra Roskilde Universitet). Se flere ind- og udtryk fra dagen i filmen, hvor Connie og Maria fortæller, om nogle af de centrale ’greb’, der kan anvendes til strategisk design af oplevelsesrum: