Kvinde der drikker kaffe

Blog


Flemming_GPS3
10. april 2018 10:41

Bedre gæsteoplevelser med GPS-tracking

Hvordan kan vi bruge GPS-tracking til at skabe flere og bedre oplevelser sammen med vores gæster, så de kommer igen og anbefaler os til andre? Det var temaet på Forummøde Hovedstaden d. 8. marts, hvor Flemming Sørensen, turismeforsker fra RUC, gav et indblik i GPS-tracking og de muligheder, der er med GPS-tracking. Gæster og turister bevæger sig ikke nødvendigvis, som vi regner med eller forventer af dem. Men ved at bruge GPS-tracking kan vi få vigtig information om, hvordan turister og gæster bevæger sig rundt i byer og i attraktioner. Den viden kan vi bruge til at blive klogere på, hvad [...]


Torvehallerne
04. april 2018 15:37

Buddykoncept skaber ekstraordinære kundeoplevelser i Torvehallerne

Hvordan skaber man en sammenhængende oplevelse sammen med gæsterne – og øger den samlede omsætning? Sådan lød udfordringen for det københavnske madmarked Torvehallerne, da man kontaktede NICE for at finde ny inspiration. Løsningen blev et buddykoncept, som består i, at vælge en kollega/et stade – en buddy – som komplementerer egne råvarer. Ved at styrke kendskabet til hinanden og produkterne gennem Buddykonceptet, bliver den enkelte ekspert på flere produkter end sine egne. Det bidraget til at skabe større kundeoplevelser og øger omsætningen på tværs af staderne. Når kunderne eksempelvis køber stenbidder rogn hos et stade, henvises kunderne til et andet stade, [...]



DCIM100MEDIADJI_0068.JPG
29. september 2017 13:16

Severin eksperimenterer med CSR som skaber oplevelser

Fokus på miljø, madspild og arbejdsglæde behøver ikke at være støvet. Det kan godt være en oplevelse og give fornemmelsen af at være en del af et fællesskab. Severin ønsker at nytænke tilgangen fra den løftede pegefinger om at ” spare på miljøet ” til i stedet at involvere gæsterne, så det bliver en unik og involverende oplevelse for gæsterne. Derfor har Severin i samarbejde konsulent Majbritt Sandberg fra PlayMyDay igangsat et NICE eksperiment. Målet er bruge det stærke værdisæt og fokus på CSR, som Severin  allerede har, til at involvere gæster og lokale samarbejdspartnere i CSR indsatsen og gøre det til [...]


gård til site
27. september 2017 23:10

SINATUR HOTEL HARALDSKÆR HOPPER NED I DESIGNERENS VÆRKTØJSKASSE OG VIL SKABE KURSUS- OG KONFERENCEOPLEVELSER, DER ALDRIG GÅR I GLEMMEBOGEN

Signatur Hotel Haraldskær i Vejle tager designermetoder i brug, når det optimale kursus- eller konferenceophold skal skræddersyes til kræsne gæster fra ind- og udland. Det er Malene Stub Selmer fra Primus Motor, som er konsulent på NICE eksperimentet. Projekt går ud på at hotellet via kundeindsigt og co-creation med kundernefinder frem til, hvilke konkrete ting, der skal eksperimenteres med. Helt konkret ønsker hotellet at tilrettelægge hele konferencekundens rejse – fra den første til den sidste kontakt. Derudover skal der foretages observationer, som kortlægger kundens rejse. Disse indsigter bruges til en co-creation-workshop, hvor kunderne samskaber på fremtidens optimale konferenceophold. Herefter laver [...]


NICE_Tivoli_Case_Billede10
27. september 2017 14:17

Hvordan kan Tivoli blive mere betagende?

Hvert år har Tivoli næsten 5 mio. gæster, og det opnår man kun, hvis besøget er noget helt særligt. Tivoli vil dog gerne give en betagende oplevelse til endnu flere. I et NICE-eksperiment har den traditionsrige have i samarbejde med forskere fra Roskilde Universitet undersøgt, om de kunne udvikle Tivoli-oplevelsen yderligere gennem arbejdet med at skabe mikroøjeblikke og følelser i mødet mellem havens gæster og medarbejdere. Tivoli er Danmarks mest besøgte attraktion. Når haven er åben, har kontrollørerne dagligt mellem 300.000 og 500.000 personlige møder med gæsterne. Men hvordan gør man gæsternes oplevelse unik, og hvordan kan medarbejderne vække følelser [...]


IMG_5614
27. september 2017 13:36

Sikkerhed og service skal gå hånd i hånd på Christiansborg

Tårnet på Christiansborg er et yndet udflugtsmål for turister, der vil nyde udsigten over København, samt for restaurantgæster, der skal spise på den populære restaurant Bojesen i Tårnet. Men Christiansborg er samtidig en lokation, hvor sikkerheden skal være kompromisløs. For at skabe de bedste rammer for gæsteoplevelsen kræver det, at sikkerhed og service går hånd i hånd. I højsæsonen besøges Tårnet på Christiansborg af op imod 1.500 mennesker om dagen. Alle skal igennem en sikkerhedskontrol ved indgangen, og dernæst op med en elevator, der tager 6-8 personer ad gangen. Det skaber ventetid. Også for Restaurant Bojesens gæster. Resultatet er, at [...]



blindfold
19. september 2017 16:04

Se film og oplæg fra mødet i NICE Forum i Syddanmark her

D. 11. september var Fuglsangcentret i Fredericia værter for 2. møde i NICE Forum i Syddanmark. Temaet for dagen var hvordan vi designer og leder mindeværdige serviceoplevelser? Se program for dagen her.  Nedenfor kan du se film med interviews og oplæg fra dagen. Flemming Sørensen, turismeforsker på RUC og divisionschef Palle Juhl Taulov fra Københavns Zoo fortalte om, hvordan man kan designe og lede oplevelser, så de ikke bare blive gode – men unikke og mindeværdige. Se oplæg og film her: Sådan designer og leder du en mindeværdig oplevelse Hør hvordan Københavns Zoo arbejder med at skabe mindeværdige oplevelser Hør HR [...]


zoo til web
19. september 2017 11:07

Hør hvordan Københavns Zoo arbejder med at skabe mindeværdige oplevelser

På NICE Forummødet i Syddanmark d. 11. september fortalte divisionschef i Københavns Zoo Palle Juhl Taulov om, hvordan de arbejder med at skabe mindeværdige oplevelser blandt via et NICE eksperiment. Se film og oplæg her. https://vimeo.com/user11932194/review/233671724/1cbb1572e9 Hør hvordan LEGOLAND arbejder med at skabe mindeværdige oplevelser Sådan designer og leder du en mindeværdig oplevelse