Kvinde der drikker kaffe

Blog


RIBE 3_introbillede
31. maj 2018 09:32

Ribe vil være Danmarks venligste by

Ribe er kendt som den ældste by i Danmark, og den smukkeste by i Europa. Nu vil Ribe – med hjælp fra NICE – også være kendt for en kompromisløs og ambitiøs totaloplevelse, hvor “venlighed” bliver omdrejningspunkt. Den ambition skal udleves og realiseres i mødet med gæsterne. Se film om NICE eksperimentet i Ribe her:      


Christiansborg
26. april 2018 11:37

Den sikre vej til en god oplevelse

Sikkerhed og service hænger uløseligt sammen i oplevelsesindustrien. De store oplevelser samler os, men gør os samtidig udsatte, netop fordi vi er samlet. Tryghed er afgørende for, at vi kan slippe os løs i sanseindtrykkenes verden. Men hvordan sikrer vi, at bagage-scanninger, kropsvisiteringer og betonafskærmninger ikke står i vejen for den gode oplevelse? Den udfordring stod de med på Restaurant Bojesen i Tårnet på Christiansborg, hvor de fik hjælp af NICE og NICE konsulenter fra Seismonaut  til at få service og sikkerhed til at gå hånd i hånd. Nedenfor kan du læse mere om, hvad de har gjort i NICE eksperimentet [...]


aktivitet_kick off
16. april 2018 14:46

Serviceoplevelser i verdensklasse i Region Nordjylland

D. 15. marts lød startskuddet til NICE KICK OFF Forummøde i Nordjylland, hvor 48 virksomheder havde tilmeldt sig for at være med til at skabe serviceoplevelser i verdensklasse i Region Nordjylland. ”Jeg søger inspiration til, hvordan vi kan gøre tingene anderledes end vi plejer, og udvikle vores gæsters oplevelse – på tværs af hele turismeværdikæden”, fortæller Kresten Thomsen fra Aalborg Karneval. ”Vi vil gerne udvikle oplevelsen lige fra gæsterne stiger på bussen om morgenen, til de kommer til hotellet, og når de oplever karnevallet, frem til at de tager hjem igen – hele den 360 graders oplevelse er essentiel for vores succes”. Udgangspunktet [...]


Jens_kick off2
16. april 2018 09:55

Turister ønsker personlige oplevelser, som rører dem og efterlader stærke indtryk

Vi kan ikke konkurrere på prisen. Men vi kan konkurrere på at skabe mindeværdige oplevelser for vores gæster, så de føler, at de får noget særligt med sig, når de er i Danmark. Turisterne forventer i dag ikke blot at få en god service. De ønsker personlige oplevelser, som rører dem og efterlader stærke indtryk. Det vil NICE gøre noget ved, var det brændende budskab fra Turismeforsker Jens Friis Jensen ved KICK OFF Forummødet i Nordjylland. Hør Jens fortælle om HVORFOR og HVORDAN, der arbejdes med det i NICE. 48 engagerede nordjyske virksomheder, havde tilmeldt sig til NICE KICK OFF [...]


Tirpitz_sal
12. april 2018 10:48

Det abstrakte skal gøres konkret

”Det, man lyser på, har det med at vokse”. Sådan lød budskabet fra Jacob Rand Jensen, da han talte på NICE forummødet i Syddanmark den 8. februar. Jacob er restauratør på Restaurant Dr. Louise i Esbjerg, som for tiden er i gang med et NICE-eksperiment. Resultatet har været langt større fokus på gæsteoplevelser frem for, at ledelse og medarbejdere udelukkende tænker drift. Her har det været en stor hjælp at prøve at oversætte NICE oplevelsesmanifest, så det passede til dagligdagen i Esbjerg-restauranten. Mødet blev holdt på det nye oplevelsesmuseum, Tirpitz i Blåvand, hvor lederen, Mette Bjerrum, også har brugt NICE [...]


Flemming_GPS3
10. april 2018 10:41

Bedre gæsteoplevelser med GPS-tracking

Hvordan kan vi bruge GPS-tracking til at skabe flere og bedre oplevelser sammen med vores gæster, så de kommer igen og anbefaler os til andre? Det var temaet på Forummøde Hovedstaden d. 8. marts, hvor Flemming Sørensen, turismeforsker fra RUC, gav et indblik i GPS-tracking og de muligheder, der er med GPS-tracking. Gæster og turister bevæger sig ikke nødvendigvis, som vi regner med eller forventer af dem. Men ved at bruge GPS-tracking kan vi få vigtig information om, hvordan turister og gæster bevæger sig rundt i byer og i attraktioner. Den viden kan vi bruge til at blive klogere på, hvad [...]


Torvehallerne
04. april 2018 15:37

Buddykoncept skaber ekstraordinære kundeoplevelser i Torvehallerne

Hvordan skaber man en sammenhængende oplevelse sammen med gæsterne – og øger den samlede omsætning? Sådan lød udfordringen for det københavnske madmarked Torvehallerne, da man kontaktede NICE for at finde ny inspiration. Løsningen blev et buddykoncept, som består i, at vælge en kollega/et stade – en buddy – som komplementerer egne råvarer. Ved at styrke kendskabet til hinanden og produkterne gennem Buddykonceptet, bliver den enkelte ekspert på flere produkter end sine egne. Det bidraget til at skabe større kundeoplevelser og øger omsætningen på tværs af staderne. Når kunderne eksempelvis køber stenbidder rogn hos et stade, henvises kunderne til et andet stade, [...]



DCIM100MEDIADJI_0068.JPG
29. september 2017 13:16

Severin eksperimenterer med CSR som skaber oplevelser

Fokus på miljø, madspild og arbejdsglæde behøver ikke at være støvet. Det kan godt være en oplevelse og give fornemmelsen af at være en del af et fællesskab. Severin ønsker at nytænke tilgangen fra den løftede pegefinger om at ” spare på miljøet ” til i stedet at involvere gæsterne, så det bliver en unik og involverende oplevelse for gæsterne. Derfor har Severin i samarbejde konsulent Majbritt Sandberg fra PlayMyDay igangsat et NICE eksperiment. Målet er bruge det stærke værdisæt og fokus på CSR, som Severin  allerede har, til at involvere gæster og lokale samarbejdspartnere i CSR indsatsen og gøre det til [...]


gård til site
27. september 2017 23:10

SINATUR HOTEL HARALDSKÆR HOPPER NED I DESIGNERENS VÆRKTØJSKASSE OG VIL SKABE KURSUS- OG KONFERENCEOPLEVELSER, DER ALDRIG GÅR I GLEMMEBOGEN

Signatur Hotel Haraldskær i Vejle tager designermetoder i brug, når det optimale kursus- eller konferenceophold skal skræddersyes til kræsne gæster fra ind- og udland. Det er Malene Stub Selmer fra Primus Motor, som er konsulent på NICE eksperimentet. Projekt går ud på at hotellet via kundeindsigt og co-creation med kundernefinder frem til, hvilke konkrete ting, der skal eksperimenteres med. Helt konkret ønsker hotellet at tilrettelægge hele konferencekundens rejse – fra den første til den sidste kontakt. Derudover skal der foretages observationer, som kortlægger kundens rejse. Disse indsigter bruges til en co-creation-workshop, hvor kunderne samskaber på fremtidens optimale konferenceophold. Herefter laver [...]