Kvinde der drikker kaffe

Blog


NICE_Tivoli_Case_Billede10
27. september 2017 14:17

Hvordan kan Tivoli blive mere betagende?

Hvert år har Tivoli næsten 5 mio. gæster, og det opnår man kun, hvis besøget er noget helt særligt. Tivoli vil dog gerne give en betagende oplevelse til endnu flere. I et NICE-eksperiment har den traditionsrige have i samarbejde med forskere fra Roskilde Universitet undersøgt, om de kunne udvikle Tivoli-oplevelsen yderligere gennem arbejdet med at skabe mikroøjeblikke og følelser i mødet mellem havens gæster og medarbejdere. Tivoli er Danmarks mest besøgte attraktion. Når haven er åben, har kontrollørerne dagligt mellem 300.000 og 500.000 personlige møder med gæsterne. Men hvordan gør man gæsternes oplevelse unik, og hvordan kan medarbejderne vække følelser [...]


IMG_5614
27. september 2017 13:36

Sikkerhed og service skal gå hånd i hånd på Christiansborg

Tårnet på Christiansborg er et yndet udflugtsmål for turister, der vil nyde udsigten over København, samt for restaurantgæster, der skal spise på den populære restaurant Bojesen i Tårnet. Men Christiansborg er samtidig en lokation, hvor sikkerheden skal være kompromisløs. For at skabe de bedste rammer for gæsteoplevelsen kræver det, at sikkerhed og service går hånd i hånd. I højsæsonen besøges Tårnet på Christiansborg af op imod 1.500 mennesker om dagen. Alle skal igennem en sikkerhedskontrol ved indgangen, og dernæst op med en elevator, der tager 6-8 personer ad gangen. Det skaber ventetid. Også for Restaurant Bojesens gæster. Resultatet er, at [...]



blindfold
19. september 2017 16:04

Se film og oplæg fra mødet i NICE Forum i Syddanmark her

D. 11. september var Fuglsangcentret i Fredericia værter for 2. møde i NICE Forum i Syddanmark. Temaet for dagen var hvordan vi designer og leder mindeværdige serviceoplevelser? Se program for dagen her.  Nedenfor kan du se film med interviews og oplæg fra dagen. Flemming Sørensen, turismeforsker på RUC og divisionschef Palle Juhl Taulov fra Københavns Zoo fortalte om, hvordan man kan designe og lede oplevelser, så de ikke bare blive gode – men unikke og mindeværdige. Se oplæg og film her: Sådan designer og leder du en mindeværdig oplevelse Hør hvordan Københavns Zoo arbejder med at skabe mindeværdige oplevelser Hør HR [...]


zoo til web
19. september 2017 11:07

Hør hvordan Københavns Zoo arbejder med at skabe mindeværdige oplevelser

På NICE Forummødet i Syddanmark d. 11. september fortalte divisionschef i Københavns Zoo Palle Juhl Taulov om, hvordan de arbejder med at skabe mindeværdige oplevelser blandt via et NICE eksperiment. Se film og oplæg her. https://vimeo.com/user11932194/review/233671724/1cbb1572e9 Hør hvordan LEGOLAND arbejder med at skabe mindeværdige oplevelser Sådan designer og leder du en mindeværdig oplevelse


lego til web
19. september 2017 10:42

Hør hvordan LEGOLAND arbejder med at skabe unikke serviceoplevelser

På NICE Forummødet på Fuglsangcentret i Fredericia fortalte HR Director Bente Noringriis om, hvordan de i LEGOLAND arbejder med at udvikle deres medarbejdere, så de kan skabe unikke oplevelser sammen med deres gæster. https://vimeo.com/user11932194/review/233674056/c448e92790 Se oplæg oplæg og film her. Sådan designer og leder du en mindeværdig oplevelse Se film fra NICE forummødet i Hovedstaden om de digitale muligheder


zoo til web
18. september 2017 14:43

Sådan designer og leder du en mindeværdig oplevelse

Sådan designer og leder du en oplevelse På NICE Forummøde i Syddanmark d. 8. august fortalte Flemming Sørensen, turismeforsker på RUC og Palle Juhl Taulov fra Københavns Zoo om, hvordan man kan designe og lede oplevelser, så de ikke bare blive gode – men unikke og mindeværdige. Her kan du høre interview med Flemming Sørensen og her er oplægget. Her kan du høre interview med Palle Juhl Taulov og her er oplægget.


beskåret arthurs
15. september 2017 13:07

Se film fra NICE Forummødet i Hovedstaden om de digitale muligheder her

D. 29. august var Arthur Hotels værter for mødet i NICE virksomhedsforum i Hovedstaden. Temaet for dagen var hvordan vi udnytter de digitale muligheder til at skabe bedre serviceoplevelser? Se program for dagen her.  Nedenfor kan du se film med interviews og oplæg fra dagen. På mødet blev denne caserapport udarbejdet af Seismonaut brugt som inspirationsmateriale. Erfaringer fra eksperiment på Arthur Hotels og NimatSPA v. Arthur Hotels og Baunhøj Connexion Se oplæg og film om eksperimentet på Arthur Hotels og hør, hvad eksperimentet gik ud på og de læringer og resultater, der er blevet skabt i et spændende samarbejde mellem [...]


NICE_Exp_Arthur03
15. september 2017 12:26

NICE arbejder med eksperimentmetoden – læs mere om den her

Eksperiment metoden, der anvendes i NICE, tager udgangspunkt i tidligere erfaringer med Innovations-eksperimenter i service organisationer. Metoden er udviklet af Flemming Sørensen og Jens Friis Jensen fra Roskilde Universitet. Læs som pdf fil.  Det centrale aspekt i NICE eksperimenterne er at afprøve nye former for interaktioner mellem front-medarbejdere og turister i turistvirksomheder, med henblik på at skabe mere oplevelsesorienterede og innovative kundemøder. Eksperiment metoden er udviklet som en forskningsmetode, men tankegangen bag metoden kan også anvendes af turistvirksomheder uden forskeres indblanding. Eksperimenterne har følgende faser: Fase 1 består af et indledende studie. Dette vil typisk inkludere, at forskere observerer kundemøder og interviewer [...]


Facebookcoverb
14. september 2017 14:30

Se hvordan NICE Challenge skabte mindeværdige oplevelser

I NICE Challenge ugen i august udfordrede en lang række medarbejdere og studerende sig selv og hinanden i forhold til at skabe mere mindeværdige og overraskende oplevelser sammen med gæster og kunder. I denne film kan du få en fornemmelse af, hvordan nogle virksomheder og studerende har grebet muligheden få at løfte deres serviceoplevelser og måske blive inspireret. Se her hvad deltagerne har fået ud af at være med i NICE Challenge. I samarbejde med Fucking Flink lavede vi en minianalyse før og efter Challengen, som viste, at man bliver mere modig, mindre stresset og får mere energi af at være NICE. [...]