Kvinde der drikker kaffe

Blog


NICE_Exp_Arthur03
15. september 2017 12:26

NICE arbejder med eksperimentmetoden – læs mere om den her

Eksperiment metoden, der anvendes i NICE, tager udgangspunkt i tidligere erfaringer med Innovations-eksperimenter i service organisationer. Metoden er udviklet af Flemming Sørensen og Jens Friis Jensen fra Roskilde Universitet. Læs som pdf fil.  Det centrale aspekt i NICE eksperimenterne er at afprøve nye former for interaktioner mellem front-medarbejdere og turister i turistvirksomheder, med henblik på at skabe mere oplevelsesorienterede og innovative kundemøder. Eksperiment metoden er udviklet som en forskningsmetode, men tankegangen bag metoden kan også anvendes af turistvirksomheder uden forskeres indblanding. Eksperimenterne har følgende faser: Fase 1 består af et indledende studie. Dette vil typisk inkludere, at forskere observerer kundemøder og interviewer [...]


Facebookcoverb
14. september 2017 14:30

Se hvordan NICE Challenge skabte mindeværdige oplevelser

I NICE Challenge ugen i august udfordrede en lang række medarbejdere og studerende sig selv og hinanden i forhold til at skabe mere mindeværdige og overraskende oplevelser sammen med gæster og kunder. I denne film kan du få en fornemmelse af, hvordan nogle virksomheder og studerende har grebet muligheden få at løfte deres serviceoplevelser og måske blive inspireret. Se her hvad deltagerne har fået ud af at være med i NICE Challenge. I samarbejde med Fucking Flink lavede vi en minianalyse før og efter Challengen, som viste, at man bliver mere modig, mindre stresset og får mere energi af at være NICE. [...]



18. august 2017 17:08

Har du fået meldt dig til NICE Challenge – stafetten for mindeværdige oplevelser? Du kan stadig nå det!

Du tilmelder dig med din mail-adresse her. NICE Challenge er verdens første stafetløb i at skabe mindeværdige serviceoplevelser! Se det som en enestående mulighed for at udfordre dig selv og dine kollegaer på, hvordan I, selv med små forandringer, kan gøre en forskel og løfte jeres serviceoplevelser til uanede højder sammen med jeres gæster og kunder. Hvad går det ud på?  NICE Challenge gennemføres i samarbejde med Fucking Flink og løber over syv dage fra mandag d. 21. august til søndag d. 27. august 2017. Hver dag modtager du en udfordring i din mailboks. Udfordringerne er inspireret af Oplevelsesmanifestet, som er et fælles mindset [...]


NICE_Tivoli_Case_Billede6
09. august 2017 10:57

Tivoli vil gøre gæsternes oplevelse endnu mere betagende

Tivoli har igennem en årrække arbejdet på at skabe et højt serviceniveau, og det må man sige, at de er lykkedes med. Fornemmelsen er nu imidlertid, at man måske er kommet så langt, man kan med de kendte metoder. Der er behov for en ekstra indsats for at bibeholde den førende position, som Tivoli indtager, når det gælder serviceniveauet og gæstens (service)oplevelse.


Nyhedsmailbannerlilla
06. juli 2017 18:46

Vil du udfordre dig selv og dine kollegaer til at skabe fantastiske oplevelser sammen med jeres gæster og kunder?

Nu lancerer NICE noget nyt – og anderledes: NICE Challenge! NICE Challenge er verdens første stafetløb i at skabe mindeværdige serviceoplevelser! Se det som en enestående mulighed for at udfordre dig selv og dine kollegaer på, hvordan I, selv med små forandringer, kan gøre en forskel og løfte jeres serviceoplevelser til uanede højder sammen med jeres gæster og kunder. Hvad går det ud på? NICE Challenge gennemføres i samarbejde med Fucking Flink og løber over syv dage fra mandag d. 21. august til søndag d. 27. august 2017. Hver dag modtager du en udfordring i din mailboks. Udfordringerne er inspireret [...]


Torvehallerne collage
05. juli 2017 10:35

Torvehallerne gør ekstraordinær service til ritualer

Torvehallerne i KBH er kendt for en kompromisløs og ambitiøs fødevarekvalitet – samme ambitionsniveau skal udleves og realiseres i mødet med gæsterne. Derfor har Torvehallerne i samarbejde med NICE og NICE konsulenterne Kirsten Voxtrup og Anne Colbe Villum igangsat et NICE eksperiment. Formålet er at skabe en ekstraordinær helhedsoplevelse sammen med gæsterne – på tværs af kontaktpunkter, varekategorier og stadeholdere i Torvehallerne. Medarbejdernes aktive involvering, egne erfaringer og ønsker fra hverdagen udgør grundlaget for eksperimentet. Målet er at aktivere service- og samarbejdspotentialet hos alle Torvehallernes dygtige medarbejdere, bringe dem tættere sammen og skabe et unikt sammenhold på tværs af alle stader, [...]


DSC06802
04. juli 2017 10:17

Strömmas medarbejdere sætter retningen for den gode gæsteoplevelse

Strömma har i samarbejde med AdventureLAB igangsat et NICE eksperiment, som skal løfte oplevelsen for Hop-On Hop-Off gæster i København. For at turene med busserne i en storby som København kan skabe en mindeværdig oplevelse, er der mange ting, der skal gå op i en højere enhed. Via en designproces fra observation til implementering og evaluering, bliver nye tiltag afprøvet i tæt samspil med de ansatte, som har den daglige kontakt med gæsterne. Eksperimentet afsluttes i september og erfaringerne vil blive formidlet. Kontakt NICE sekretariatet hvis du vil høre mere.


NICE_Fredericia_2_601_beskåret
07. juni 2017 17:24

Stor interesse for at løfte serviceniveauet i Region Syddanmark

Der var stor opbakning og engagement, da 50 aktører fra hele Turismens værdikæde  fredag d. 2. juni 2017 var samlet på Best Western Hotel i Fredericia for at  kickstarte NICE Forum i Region Syddanmark. Her er program og deltagerliste. Se video fra mødet her. Se her oplæg om NICE samt film og oplæg om Tivoli eksperimentet. På baggrund af den store interesse, vil vi etablere et NICE Forum i Region Syddanmark og dermed også gennemføre eksperimenter. Hvis jeres virksomhed gerne vil være en del af NICE, så kontakt NICE sekretariatet.


07. juni 2017 10:57

McDonald’s tænker ’gode øjeblikke’ 360 grader

McDonald’s er et eksempel på en virksomhed, som gennem en aktiv og prioriteret indsats har fokus på at skabe gode øjeblikke for både medarbejdere og gæster. Vi har talt med deres HR-chef og en restaurantchef om, hvordan de i det daglige arbejder med at skabe og udbrede god service i en global virksomhed med tusindvis af ansatte. God service skal ikke være et projekt, men i stedet tænkes ind 360 grader. Sådan lyder det fra McDonald’s, som nu på 5. år har arbejdet aktivt på at skabe engagerede medarbejdere og glade gæster. Det gør de via et corporate purpose, der [...]