Kvinde der drikker kaffe

Blog


18. december 2014 12:25

Præsentationer fra NICE Forum #5

Download præsentationerne fra tre af oplægsholderne til NICE Forum #5, nemlig Frederik Nielsen fra Magasin der talte om hvordan serviceinitiativer har givet nye rekorder, Claire Forder fra Copenhagen Business Academy & RUC der fortalte om de foreløbige resultater af hvordan virksomhederne tilbyder unikke serviceoplevelser samt Jeppe Mühlhausen fra Hotel Alexandra der fortalte om hvordan kunderne stimuleres og inspireres til nye oplevelser. Frederik Nielsen, Magasin Claire Forder, CBA & RUC Jeppe Mühlhausen, Hotel Alexandra


05. november 2014 11:36

I Københavns Lufthavn vil man gå ”from good to great”

Ud med de sure vagter og ind med de servicemindede personer, som vil gøre noget ekstra for passagererne. Den nye strategi i sikkerhedskontrollen er blot ét af mange tiltag, som skal sørge for, at kundetilfredsheden i Københavns Lufthavn får et nøk opad. En bustur til Københavns Lufthavns eget brandvæsen og en demonstration af de store brandslukningskøretøjer skød fjerde udgave af NICE-forum i gang, hvor temaet for dagen var forandringsprocesser. Køreturen var med til at give et indblik i de forandringer, der er sket gennem de senere år i Københavns Lufthavn, som, trods en generelt meget høj kundetilfredshed, de senere år [...]


05. november 2014 11:36

NICE inspirerer til endnu bedre service hos tandlægen

To-go kaffe og fakturaer printet på papir, som skifter farve afhængig af sæsonen. Det bliver faste elementer ved et tandlægebesøg hos Klinikhuset. Hvordan forbedrer man serviceniveauet hos tandlægen? Det tænkte klinikchef Ulla Mathiassen Pilemand over, inden hun researchede sig frem til Horesta og senere Marianne Kragh, som introducerede Ulla for NICE-projektet. Og forbedring af den gode service var netop på programmet til den årlige temadag hos tandklinikken Klinikhuset i september, hvor Marianne Kragh fra NICE-styregruppen var foredragsholder. Et inspirerende oplæg har resulteret i flere konkrete ideer og en gejst på klinikken for at højne serviceniveauet på forskellige parametre, og siden [...]


05. november 2014 11:36

Hos Sticks’n’Sushi skaber strukturen kulturen

Præcisionen, der kendetegner den japanske kultur kombineret med danske dyder, er rygraden i virksomhedskulturen i Sticks’n’Sushi, hvor det primære produkt ikke er maden, men stemningen. Struktur skaber kultur. Det er en af de mange deviser, som adm. direktør Kim Rahbek Hansen har i baghovedet, når han møder ind på arbejde i restaurationsvirksomheden Sticks’n’Sushi. Den perfektionistiske, japanske tilgang gennemsyrer alle elementer i virksomheden lige fra rekruttering til maden og indretningen såvel som ledelsesstilen. Virksomheden har lige nu den største gruppe af sushirestauranter i Danmark, og en del af successen kan ifølge Kim Rahbek Hansen tilskrives, at man i Sticks’n’Sushi helt fra [...]


03. september 2014 12:16

Tivoli betager med følelser

Screeninger, auditions og medarbejderskole er blot nogle af de tiltag, Tivoli gør brug af for at øge serviceoplevelsen i parken. Der er sat fokus på de bløde værdier hos medarbejderne, hvor historiefortælling og emotionel kontakt vægtes højt.   Danmarks næstældste forlystelsespark, Tivoli i København, har en vision om at betage gæsterne. Og skal man betage sine gæster, er det ikke nok bare at fortælle, at toiletterne ligger til venstre for Det gyldne Tårn. Der skal følelser til. Derfor lægger Tivoli vægt på, at deres medarbejdere skal skabe en emotionel kontakt til gæsterne og appellere til deres følelser såvel som fysiske behov. [...]


03. september 2014 12:09

Eksperimentér med oplevelser

Vil du gerne eksperimentere med New Innovative Customer Experiences? Vil du gerne udfordre normalen, udvikle unikke serviceoplevelser og skabe begejstring? Vil du gerne udbrede NICE bevægelsen og dele dine erfaringer med andre virksomheder, forskere og andre kapaciteter på området? Så er muligheden din! NICE Experiments er et laboratorium og rum for fri leg, hvor nye serviceoplevelser afprøves i praksis. Vi opfordrer derfor alle medlemmer til at udvikle en spændende case, som både udfordrer og understøtter begrebet serviceinnovation inden for turisme, og som kan afprøves og evalueres i praksis til gavn for alle medlemmer. NICE vil gerne belønne de bedste cases med [...]


19. juni 2014 19:10

Kursus i god service løftede Eurovision-værtskabet

I forbindelse med Eurovision i København gennemførte ca. 60 frivillige et crash course i service og begejstring. Kurset var en del af hovedstadens nye, fælles serviceprojekt, NICE, der skal hæve serviceniveauet på tværs af hele turisme- og serviceindustrien, og nu viser en evaluering af gæsteoplevelsen stor tilfredshed med de frivillige Kan det lykkes at ruste et korps af frivillige, bestående af både studerende, pensionister og alt midt imellem, til at tage godt imod de tusindvis af tilrejsende Eurovision-gæster, der netop har gæstet hovedstaden? Ifølge en ny analyse af frivilligindsatsen under Eurovision er svaret et klart ja. Til afviklingen af Eurovision [...]


18. juni 2014 12:20

NICE Forum sætter fokus på god service

Medlemmerne af NICE Forum har netop afholdt årets andet møde. Denne gang fandt det sted hos Metroselskabet I/S i København, hvor medlemmerne fik lejlighed til at lade sige inspirere, videndele og drøfte, hvad det er, der indgår i den gode serviceoplevelse – og hvad der skal til for at løfte serviceniveauet generelt. Fremadrettet vil skal gruppen arbejde hen imod at udvikle et servicemanifest, der kan bruges på tværs af turismeerhvervet. Se videointerview nedenfor, hvor HORESTAs uddannelseschef, Marianne Kragh fortæller mere om mødet og det videre arbejde i NICE Forum


18. juni 2014 12:16

F***ING FLINKE DANSKERE

“Hey du, har du talt med en turist i dag? Ellers skynd dig ud at gøre det. Det gør din egen dag bedre. Og så bidrager det med overskud på vores fælles økonomiske bundlinje.” Fucking Flink har startet en Fucking Flink bevægelse, #fuckingfriendlydanes, der tager initiativ til at byde turister og andre besøgende velkommen til Danmark. Læs mere om #fuckingfriendlydanes initiativet her


18. juni 2014 11:11

De gode gerninger spreder sig på nettet Copy

NICE sekretariatet anbefaler en rigtig spændende artikel, der for nylig blev bragt i Politiken. Her beskrives, hvordan en bølge af random act of kindness er startet i Aarhus. 100.000 kroner bliver foræret til tilfældige mennesker og selvom det egentlig er en del af en markedsføringskampagne, rammer det en tendens, der handler om at gøre noget NICE for andre mennesker – og det bakker vi selvfølgelig meget op om! Læs den spændende artikel her:De gode gerninger spreder sig