Kvinde der drikker kaffe

Blog


05. november 2014 11:36

Hos Sticks’n’Sushi skaber strukturen kulturen

Præcisionen, der kendetegner den japanske kultur kombineret med danske dyder, er rygraden i virksomhedskulturen i Sticks’n’Sushi, hvor det primære produkt ikke er maden, men stemningen. Struktur skaber kultur. Det er en af de mange deviser, som adm. direktør Kim Rahbek Hansen har i baghovedet, når han møder ind på arbejde i restaurationsvirksomheden Sticks’n’Sushi. Den perfektionistiske, japanske tilgang gennemsyrer alle elementer i virksomheden lige fra rekruttering til maden og indretningen såvel som ledelsesstilen. Virksomheden har lige nu den største gruppe af sushirestauranter i Danmark, og en del af successen kan ifølge Kim Rahbek Hansen tilskrives, at man i Sticks’n’Sushi helt fra [...]


03. september 2014 12:16

Tivoli betager med følelser

Screeninger, auditions og medarbejderskole er blot nogle af de tiltag, Tivoli gør brug af for at øge serviceoplevelsen i parken. Der er sat fokus på de bløde værdier hos medarbejderne, hvor historiefortælling og emotionel kontakt vægtes højt.   Danmarks næstældste forlystelsespark, Tivoli i København, har en vision om at betage gæsterne. Og skal man betage sine gæster, er det ikke nok bare at fortælle, at toiletterne ligger til venstre for Det gyldne Tårn. Der skal følelser til. Derfor lægger Tivoli vægt på, at deres medarbejdere skal skabe en emotionel kontakt til gæsterne og appellere til deres følelser såvel som fysiske behov. [...]


03. september 2014 12:09

Eksperimentér med oplevelser

Vil du gerne eksperimentere med New Innovative Customer Experiences? Vil du gerne udfordre normalen, udvikle unikke serviceoplevelser og skabe begejstring? Vil du gerne udbrede NICE bevægelsen og dele dine erfaringer med andre virksomheder, forskere og andre kapaciteter på området? Så er muligheden din! NICE Experiments er et laboratorium og rum for fri leg, hvor nye serviceoplevelser afprøves i praksis. Vi opfordrer derfor alle medlemmer til at udvikle en spændende case, som både udfordrer og understøtter begrebet serviceinnovation inden for turisme, og som kan afprøves og evalueres i praksis til gavn for alle medlemmer. NICE vil gerne belønne de bedste cases med [...]


19. juni 2014 19:10

Kursus i god service løftede Eurovision-værtskabet

I forbindelse med Eurovision i København gennemførte ca. 60 frivillige et crash course i service og begejstring. Kurset var en del af hovedstadens nye, fælles serviceprojekt, NICE, der skal hæve serviceniveauet på tværs af hele turisme- og serviceindustrien, og nu viser en evaluering af gæsteoplevelsen stor tilfredshed med de frivillige Kan det lykkes at ruste et korps af frivillige, bestående af både studerende, pensionister og alt midt imellem, til at tage godt imod de tusindvis af tilrejsende Eurovision-gæster, der netop har gæstet hovedstaden? Ifølge en ny analyse af frivilligindsatsen under Eurovision er svaret et klart ja. Til afviklingen af Eurovision [...]


18. juni 2014 12:20

NICE Forum sætter fokus på god service

Medlemmerne af NICE Forum har netop afholdt årets andet møde. Denne gang fandt det sted hos Metroselskabet I/S i København, hvor medlemmerne fik lejlighed til at lade sige inspirere, videndele og drøfte, hvad det er, der indgår i den gode serviceoplevelse – og hvad der skal til for at løfte serviceniveauet generelt. Fremadrettet vil skal gruppen arbejde hen imod at udvikle et servicemanifest, der kan bruges på tværs af turismeerhvervet. Se videointerview nedenfor, hvor HORESTAs uddannelseschef, Marianne Kragh fortæller mere om mødet og det videre arbejde i NICE Forum


18. juni 2014 12:16

F***ING FLINKE DANSKERE

“Hey du, har du talt med en turist i dag? Ellers skynd dig ud at gøre det. Det gør din egen dag bedre. Og så bidrager det med overskud på vores fælles økonomiske bundlinje.” Fucking Flink har startet en Fucking Flink bevægelse, #fuckingfriendlydanes, der tager initiativ til at byde turister og andre besøgende velkommen til Danmark. Læs mere om #fuckingfriendlydanes initiativet her


18. juni 2014 11:11

De gode gerninger spreder sig på nettet Copy

NICE sekretariatet anbefaler en rigtig spændende artikel, der for nylig blev bragt i Politiken. Her beskrives, hvordan en bølge af random act of kindness er startet i Aarhus. 100.000 kroner bliver foræret til tilfældige mennesker og selvom det egentlig er en del af en markedsføringskampagne, rammer det en tendens, der handler om at gøre noget NICE for andre mennesker – og det bakker vi selvfølgelig meget op om! Læs den spændende artikel her:De gode gerninger spreder sig


18. juni 2014 11:11

De gode gerninger spreder sig på nettet

NICE sekretariatet anbefaler en rigtig spændende artikel, der for nylig blev bragt i Politiken. Her beskrives, hvordan en bølge af random act of kindness er startet i Aarhus. 100.000 kroner bliver foræret til tilfældige mennesker og selvom det egentlig er en del af en markedsføringskampagne, rammer det en tendens, der handler om at gøre noget NICE for andre mennesker – og det bakker vi selvfølgelig meget op om! Læs den spændende artikel her:De gode gerninger spreder sig


19. maj 2014 18:33

Det siger branchen selv om service

Projektet NICE har til formål at give hovedstaden et serviceløft på tværs af turismens forskellige brancher og virksomheder. Men hvad siger partnerne i projektet selv? Vi har talt med flere af hovedstadens aktører, som alle deltager i serviceprojektet, og bedt dem sætte ord på branchens styrker og udfordringer. Mai Kappenberger, adm. direktør, Kurhotel Skodsborg: En klar styrke herhjemme er vores naturlighed – at vi som skandinavisk folk kan arbejde med vores personlighed, når vi går på arbejde og yder en service over for gæsterne. Vi byder ind med noget, jeg kalder ”the personal touch that means so much”. Det kan [...]


13. maj 2014 15:01

Beretning fra en begejstret turist

Hello, My wife and I just came back from Copenhagen. I am writing to tell you how shocked we are. People in Copenhagen were so nice that all our travels through Europe fade in comparison! Everyone smiled and took genuine interest in conversing, answering questions, serving or helping. Unbelievable, simply unbelievable. We are from London, so our standards of expecting politeness are fairly low, still the way people interacted with us, all the time, everyone, consistently, is incredible. I must mention, that we are British Indians, in other words of south Asian descent, we have experienced unpleasant treatment in many [...]