Kvinde der drikker kaffe

Blog


18. juni 2014 11:11

De gode gerninger spreder sig på nettet

NICE sekretariatet anbefaler en rigtig spændende artikel, der for nylig blev bragt i Politiken. Her beskrives, hvordan en bølge af random act of kindness er startet i Aarhus. 100.000 kroner bliver foræret til tilfældige mennesker og selvom det egentlig er en del af en markedsføringskampagne, rammer det en tendens, der handler om at gøre noget NICE for andre mennesker – og det bakker vi selvfølgelig meget op om! Læs den spændende artikel her:De gode gerninger spreder sig


19. maj 2014 18:33

Det siger branchen selv om service

Projektet NICE har til formål at give hovedstaden et serviceløft på tværs af turismens forskellige brancher og virksomheder. Men hvad siger partnerne i projektet selv? Vi har talt med flere af hovedstadens aktører, som alle deltager i serviceprojektet, og bedt dem sætte ord på branchens styrker og udfordringer. Mai Kappenberger, adm. direktør, Kurhotel Skodsborg: En klar styrke herhjemme er vores naturlighed – at vi som skandinavisk folk kan arbejde med vores personlighed, når vi går på arbejde og yder en service over for gæsterne. Vi byder ind med noget, jeg kalder ”the personal touch that means so much”. Det kan [...]


13. maj 2014 15:01

Beretning fra en begejstret turist

Hello, My wife and I just came back from Copenhagen. I am writing to tell you how shocked we are. People in Copenhagen were so nice that all our travels through Europe fade in comparison! Everyone smiled and took genuine interest in conversing, answering questions, serving or helping. Unbelievable, simply unbelievable. We are from London, so our standards of expecting politeness are fairly low, still the way people interacted with us, all the time, everyone, consistently, is incredible. I must mention, that we are British Indians, in other words of south Asian descent, we have experienced unpleasant treatment in many [...]


02. maj 2014 08:59

Serviceprojektet: Det siger branchen

Projektet NICE har til formål at give hovedstaden et serviceløft på tværs af turismens forskellige brancher og virksomheder. Men hvad siger partnerne i projektet selv? Vi har talt med flere af hovedstadens aktører, som alle deltager i serviceprojektet, og bedt dem sætte ord på branchens styrker og udfordringer. Torsdag, maj 1, 2014 By: Nicolai Cohrt Mejlvang Mai Kappenberger, adm. direktør, Kurhotel Skodsborg En klar styrke herhjemme er vores naturlighed – at vi som skandinavisk folk kan arbejde med vores personlighed, når vi går på arbejde og yder en service over for gæsterne. Vi byder ind med noget, jeg kalder ”the [...]


24. april 2014 14:57

NICE-projektet stærkt fra start

Det store serviceprojekt, NICE, blev for alvor skudt i gang torsdag, hvor NICE Forum mødtes for første gang. Medlemmerne af NICE Forum er en lang række virksomheder fra hovedstadsregionen, som har meldt sig ind for at bidrage til udviklingen af projektet og for at få erfaringer med hjem til egne rækker. Virksomhederne er bredt repræsenteret inden for hoteller, attraktioner, restauranter, transport og detailhandel. Medlemmerne samles ca. 6 gange årligt for at drøfte temaer relateret til service og hente inspiration fra både danske og internationale eksperter, gennemgå cases og afvikle praktiske sessioner. Blandt deltagerne i det første møde, der fandt sted [...]


24. april 2014 09:53

Service-projekt inviterer til samarbejde

Onsdag, marts 12, 2014 By: Uffe Hartmann Det projekt, der skal løfte serviceniveauet i hovedstadsregionen, og siden hen måske også resten af landet, er nu skudt i gang. Et af de første projekter bliver et serviceeksperiment under Eurovision i maj. NICE er ikke bare engelsk for rart, det er også en forkortelse for New Innovative Customer Experiences, som er navnet på det service-projekt, der skal skabe begejstring for at yde god service over for turister i hovedstadsregionen. NICE, der vil skabe et kollektivt fokus på serviceoplevelser i særklasse, er nu klar til at invitere aktører fra hoteller, attraktioner, restauranter, transport [...]


12. april 2014 16:56

Serviceoplevelser der rammer i hjertet

HORESTA er med i ambitiøst projekt, som skal sende det danske serviceniveau i Superligaen Serviceniveauet i Danmark er bedre end sit rygte. VisitDenmarks gæstetilfredshedsundersøgelser viser, at vores udenlandske gæster er umiddelbart godt tilfredse og langt de fleste steder bliver gæsterne mødt af høflighed, smil og venlighed. MEN – når turisterne bliver bedt vurdere service og kvalitet i forhold til prisen, vendes mundvigene nedad. Turisterne synes ganske enkelt, at de får for lidt service for pengene. Det høje prisniveau i Danmark skyldes primært de politisk bestemte rammevilkår, som skat, moms og afgifter og som bekendt arbejder vi i HORESTA kontinuerligt på [...]