Eksperimenter
Eksperimenterne er NICEs laboratorier og rum for fri leg, hvor der kan udvikles nye og anderledes oplevelser i mødet mellem virksomheder, medarbejdere og gæsterne. Eksperimenterne udføres i et samarbejde mellem NICE, virksomheden og enten en forsker eller en service- og oplevelseskonsulent.
Afsættet for eksperimentet er en central udfordring for virksomheden. Eksperimentet understøttes økonomisk af NICE og virksomheden finansierer medarbejdernes deltagelse.
Alle eksperimenter har til formål at gentænke, hvordan den pågældende virksomhed kan skabe ekstraordinære og anderledes oplevelser sammen med gæsten eller kunden. De konkrete innovationsforløb har variende varihed og arbejder på at forbedre virksomhedens servicekoncepter og arbejdsprocesser.
Her kan du læse om de erfaringer og den læring, der er blevet skabt i forbindelse med eksperimenterne:
Tivoli vil gøre gæsternes oplevelse endnu mere betagende
Tivoli har igennem en årrække arbejdet på at skabe et højt serviceniveau, og det må man sige, at de er lykkedes med. Fornemmelsen er nu imidlertid, at man mås... Læs resten
Strömmas medarbejdere sætter retningen for den gode gæsteoplevelse
Strömma har i samarbejde med AdventureLAB igangsat et NICE eksperiment, som skal løfte oplevelsen for Hop-On Hop-Off gæster i København. For at turene med busserne i en storby som København kan skabe en mindeværdig oplevelse, er der mange ting, d... Læs resten
McDonald's tænker gode øjeblikke 360 grader.
Hvordan skaber McDonald’s de gode oplevelser? Få svaret i et interview med Mette Hybschmann, HR-chef ved McDonald’s, og Kasper Lemke, restaurantchef på McDonald’s på Falkonér Alle. Læs artiklen her McDonalds gode øjeblikke
<... Læs resten
Kursus i god service løftede Eurovision-værtskabet
I forbindelse med Eurovision i København gennemførte ca. 60 frivillige et crash course i service og begejstring. Kurset var en del af hovedstadens nye, fælles serviceprojekt, NICE, der skal hæve serviceniveauet på tværs af hele turisme- og serviceindustrien, og nu viser en evaluering af gæsteoplevelsen stor tilfredshed med de frivillige
Kan d... Læs resten
Eksperiment: HORESTAs årsdag hos Tivoli Hotel & Congress Center
Tivoli Hotel & Congress Center gjorde sammen med HORESTA en indsats for at gøre konferenceoplevelsen til HORESTAs Årsdag i november 2014 endnu bedre. Her skulle man ændre på måden, som værterne mødte gæsterne på. Konkret medførte det en række tiltag på dagen som fx popcornbakker med personlige beskeder og en medarbejder med lyssværd i kæ... Læs resten
DGI-Byens eksperiment havde fokus på at skabe viden omkring en målgruppe, som virksomheden manglede god og ny viden om – nemlig børnefamilier på hotelferie. En servicerejse kortlagde forbedringspotentialet for børnefamiliernes oplevelse og har bl.a. inspireret til udarbejdelsen af et grundigt infobrev samt udviklingen af koncepter for en velkom... Læs resten
Hos Amager-Øbro Taxi har der været fokus på at få en række chauffører til at se sig selv og deres egen rolle som meget mere end taxachauffører. Eksperimentet ønsker at skabe ’Butlers on Wheels’. Gennem forskellige workshops og dialog med chauffører arbejdes der på at skabe rollemodeller, som kan sætte fokus på, hvordan alle chaufførerne k... Læs resten
Eksperiment: Copenhagen Food Fair & Bella Center
Til Copenhagen Food Fair var der et ønske om, at det store fokus på værtskab skulle udfoldes i praksis. Derfor blev et stort hold af frivillige og medarbejdere inviteret til en workshop, hvor de sammen skulle udvikle tiltag og ideer, som kunne vise værtskab i praksis. Workshoppen byggede på co-creation, og deltagerne fik via workshoppen en række kon... Læs resten
Kbh K – Commerce & Culture ønskede at få en bedre forståelse af, hvordan kunderne såvel som butikkerne og medarbejderne vurderede oplevelsen i og af Latinerkvarteret i København K. Til trods for at specialbutikkerne er udfordrede af storcentre og de store indkøbsgader, så er der ifølge analysen en række gæster, som sætter pris på kvarter... Læs resten
Zoologisk Have København har igennem flere år sat fokus på arbejdet med at sætte gæsten i centrum. Et eksperiment i Zoo fokuserede på dyrepassernes muligheder for at skabe unikke oplevelser for og med gæsterne. Her var der bl.a. fokus på at inddrage de besøgende i arbejdet med dyrene. Nogle besøgende fik en oplevelse for livet, når de kom backs... Læs resten
Eksperiment: Folkemødet på Bornholm
NICE gennemførte et sidste eksperiment på Folkemødet på Bornholm, hvor de op mod 100 frivillige får et forløb, der skal løfte deres evner til at skabe serviceoplevelser i særklasse. Der udvikles en intensiv workshop, der kan give de frivillige essensen af resultaterne fra NICE-projektet. Målet er, at de frivillige skaber bedre oplevelser for og m... Læs resten