Indlæser Begivenheder

« Alle Begivenheder

  • Denne begivenhed er passeret.

Møde i NICE Forum 10. december 2014

10. december 2014 kl. 13:00 - 17:00

Dato: Onsdag den 10. december 2014

Sted: Magasin Kgs. Nytorv

Se formålet med dette NICE Forum i videoen

Fokus under femte NICE Forum hos Magasin du Nord var at skabe en diskussion om, hvad et servicemanifest skal indeholde. Servicemanifestet har til formål at højne serviceniveauet i opleveseserhvervene. Formålet er, at servicemanifestet skal skabes en fælles forståelse for, hvad god service og oplevelse består af. Manifestet skal ikke kun have indflydelse på oplevesesbranchen, men ved hjælp af branchen påvirke kulturen i hverdagen, så kunderne oplever et generelt højere serviceniveau. Servicemanifestet skabes på baggrund af erfaring fra, hvad andre brancher har gjort for at sætte en bevægelse igang i branchen – eksempelvis lykkedes filmbranchen med Dogmemanifestet og gastronomien lykkedes med et manifest om det nordiske køkken. Meningen med servicemanifestet er ikke at udarbejde en formel for service, men istedet skabe en forståelse for, hvad formålet med service og hvordan kan det påvirke den danske kultur.

Under mødet blev NICE-medlemmerne præsenteret for eksempler på, hvordan Magasin og Hotel Alexandra arbejder med, at højne serviceniveauet i deres respektive organisationer. Magasins Store Director Frederik Nielsen forklarede, hvordan blandt andet et højere serviceniveau har været med til at skabe øget vækst og samtidigt give et højere kundetilfredshed, men ligeledes større tilfredshed hos Magasins medarbejdere.

Bogforfatter og direktør for Hotel Alexandra Jeppe Mühlhausen gav et indblik i, hvordan organisationer kan skabe oplevelser for deres kunder. Han pointerer, at det er en nødvendighed for virksomheder at målrette sin markedsføring og dermed ramme det segment som virksomheden service henvender sig til.

Præsentationer på dagen

Download præsentationerne fra tre af oplægsholderne. Frederik Nielsen fra Magasin fortalte om, hvordan serviceinitiativer har givet nye rekorder. Claire Forder fra Copenhagen Business Academy & RUC fortalte om de foreløbige resultater af, hvordan virksomhederne tilbyder unikke serviceoplevelser. Jeppe Mühlhausen fra Hotel Alexandra fortalte om, hvordan kunderne stimuleres og inspireres til nye oplevelser.

Frederik Nielsen, Magasin – Se præsentation her.
Claire Forder, Copenhagen Business Academy & Roskilde Universitet – Se præsentation her.
Jeppe Mühlhausen, Hotel Alexandra – Se præsentation her.

 

Program:

12.00: A NICE lunch

– ReTREAT frokost som du kan nyde allerede fra kl. 12.00. Du er selvfølgelig også velkommen til at spise frokosten, mens du lytter til de første oplæg.

 

12.30: VELKOMMEN TIL MAGASIN

Store Director Frederik Nielsen, Magasin  

– i Magasin har serviceinitiativer givet rekorder.

 

12.50: HAR VI BRUG FOR ET SERVICEMANIFEST?

Adm. direktør Katia Østergaard, HORESTA

– introduktion til hvad et manifest er, og hvordan vi kan bruge servicemanifestet.

 

13.10: NICE HIGHLIGHTS

Marianne Kragh, NICE styregruppen (HORESTA)

– hvor vi får et tilbageblik på de tidligere fora.

 

13.20: VÆRDISKABELSE GENNEM SERVICE

Ph.d.-studerende Claire Forder, Copenhagen Business Academy & RUC  

– hvad mener medarbejdere, at de skaber af værdi for kunderne gennem den personlige service.

 

13.45: SKAB OPLEVELSER SAMMEN MED KUNDERNE

Direktør Jeppe Mühlhausen, Hotel Alexandra  

– hvor vi skal høre om, hvordan virksomheder kan skabe oplevelser sammen med kunderne, bl.a. med udgangspunkt i den nye bog SKAB OPLEVELSER, som Jeppe er medforfatter på.

KØB BOGEN ’SKAB OPLEVELSER’ PÅ DAGEN TIL 350 KR. (NORMALPRIS 425 KR.)    

 

14.10: INTRODUKTION TIL WORKSHOP

Lars AP, Fucking Flink

– Lars AP samler op og introducerer workshoppen, hvor vi skal tage hul på at udvikle et servicemanifest på baggrund af de fem hidtil afholdte fora samt egne og andres erfaringer.

 

14.20: WORKSHOP

– hvor vi i mindre teams udvikler visionen for, hvordan fremtidens service skal se ud. Undervejs er der også tid til at netværke samt nyde kaffe og lidt sødt.

 

15.30: OPSAMLING OG AFRUNDING

– til sidst hører vi de mest interessante bud fra rummet og runder dagen af.

 

16.00: a NICE view

– har du tid og lyst, kan du opleve udsigten fra et af Magasins mere hemmelige udsigtspunkter.

 

HUSK NICE FORUM #6: ONSDAG 25. FEBRUAR 2015 KL. 13.00-16.00 HOS ZOOLOGISK HAVE!  

– og sæt også kryds i kalenderen til NICE FORUM #7 torsdag d. 16. april kl. 13.00-16.00.

Detaljer

Dato:
10. december 2014
Tidspunkt:
13:00 - 17:00
Hjemmeside:
http://www.magasin.dk

Arrangør

Sted