30. april 2015 07:47

Hvordan skaber Sølyst serviceoplevelser i særklasse?

Et personale, der sætter gæsten frem for alt, flotte og sammenhængende rammer samt et grundigt forarbejde inden hvert arrangement. På Sølyst – Den Kongelige Skydebane er unikke oplevelser resultatet af fokus på hele rejsen fra før ankomst til afrejse.

”Et besøg på Sølyst skal give gæsten lyst til at komme tilbage igen.”

Sådan lyder det fra Iben Marburger Juul, adm. dir. på Sølyst – Den Kongelige Skydebane, når hun skal sætte ord på visionen for Sølyst, hvor royale og den kulturelle elite i århundreder har kunnet nyde udsigten ud over vandet, når de har afholdt selskaber, bryllupper og forretningsmøder.

Og hvis gæsten skal have lyst til at komme igen, så kræver det ifølge Iben Marburger Juul et højt serviceniveau under hele besøget og ikke bare ved ankomsten eller under middagen.

”God service er ikke bare at skænke vinen korrekt og at holde døren – gæsterne skal have gode serviceoplevelser hele vejen rundt. Og på Sølyst betyder det, at maden skal passe til selskabet, uanset om det er et bryllup eller et bestyrelsesmøde, gartneren skal have revet gårdspladsen og fjernet skrald, badeværelserne skal være pinligt rene og naturligvis skal personalet skal altid sætte gæsten frem for alt,” siger hun.

Det betyder også, at personalet ved ethvert arrangement bl.a. står i døren og tager imod overtøj og tasker, når gæsterne ankommer. Og når gæsterne tager afsted igen, så bliver de klædt på og modtager en pose med morgenbrød til dagen efter.

”Det er de små ting, der gør forskellen,” siger Iben Marburger Juul.

Perfektion kræver forarbejde

Den Kongelige Skydebane tager hver uge imod mange forskellige typer af gæster, som spænder fra alt mellem forretningsfolk og bestyrelsesmedlemmer, der skal holde møder til bryllupper og store, private middagsselskaber.

De forskellige typer af arrangementer tilbydes en række standard pakkeløsninger, men det er som udgangspunkt blot vejledende på Sølyst. For inden den endelige aftale står i kalenderen, så har Iben Marburger Juul et personligt møde med alle, der overvejer at afholde et arrangement på Sølyst.

”Vi ændrer på alt, vi kan ændre på, så gæsten får den bedste mulige oplevelse. Til møderne får jeg en fornemmelse af, hvilke knapper jeg skal skrue på for at skræddersy arrangementet til netop deres forestilling om, hvordan en dag forløber på Sølyst,” siger Iben Marburger Juul og fortsætter:

”Møderne afholdes først og fremmest fordi, at ikke hvert bryllup eller selskab kan laves ud fra en skabelon. Men det hænger også sammen med, at vi har en stor del stamgæster, som kan komme op mod ti gange på et år. Derfor gør vi en dyd ud af, at alle arrangementer er unikke og overgår deres sidste arrangement, så gæsterne ikke oplever det samme igen og igen. Når vi gør noget unikt, får gæsterne lyst til at komme igen – for hvad mon der sker næste gang,” siger Iben Marburger Juul og afslutter:

”Det lyder som en kliché, men vi kan klare alt, og vi holder, hvad vi lover. Vi har sans for detaljen og garanterer, at alt bliver udført til perfektion.”