05. november 2014 11:36

NICE inspirerer til endnu bedre service hos tandlægen

To-go kaffe og fakturaer printet på papir, som skifter farve afhængig af sæsonen. Det bliver faste elementer ved et tandlægebesøg hos Klinikhuset.

Hvordan forbedrer man serviceniveauet hos tandlægen? Det tænkte klinikchef Ulla Mathiassen Pilemand over, inden hun researchede sig frem til Horesta og senere Marianne Kragh, som introducerede Ulla for NICE-projektet.

Og forbedring af den gode service var netop på programmet til den årlige temadag hos tandklinikken Klinikhuset i september, hvor Marianne Kragh fra NICE-styregruppen var foredragsholder.

Et inspirerende oplæg har resulteret i flere konkrete ideer og en gejst på klinikken for at højne serviceniveauet på forskellige parametre, og siden har alle 34 medarbejdere arbejdet intensivt med at højne servicen.

Blandt andet er det planen at tilbyde kunderne en to-go kaffe efter endt behandling, da det har vist sig, at de færreste ønsker at drikke kaffe, før de sætter sig i tandlægestolen.

”Vi ønsker at give mulighed for at nyde kaffen på vej til arbejde i stedet for at sidde med den inden en behandling. Det giver bedre mening for begge parter, og det kan føles som en lille treat for kunderne,” siger klinikchef Ulla Mathiassen Pilemand.

Regninger på julepapir

En tandlægeregning kan til tider være en kedelig oplevelse, men hos Klinikhuset håber man på, at regningerne kan give et lille smil på læben. Her vil man nemlig fremover printe regningerne på rødt papir 1. december og på grønt papir, når bøgen springer ud.

”Det er en lille ting, men jeg er sikker på, at det vil få vores kunder til at trække lidt på smilebåndende,” siger Ulla Mathiassen Pilemand.

Første skridt på vejen til at gøre servicen i Klinikhuset endnu bedre, er en ny hjemmeside, som blev lanceret d. 1. oktober. Her fik kunderne på dagen en lille goodiebag, der indeholdt en kage og et brev med informationer om det nye site.

Hos klinikkens ledelsesteam er man overbevist om, at de nye initiativer vil føles som en ekstra oplevelse hos den enkelte kunde, hvilket forhåbentligt skaber endnu større loyalitet og flere henvisninger til nye kunder. For at matche kundernes ønsker og behov, opfordrer man også kunderne til at komme med input til, hvordan serviceniveauet kan højnes yderligere.

I NICE-sekretariatet vækker initiativerne uden for turismeerhvervet begejstring.

”Service hører ikke kun hjemme i turistbranchen, og derfor er vi utroligt glade for Klinikhusets nye servicetiltag. Vi oplever generelt en stigende efterspørgsel efter viden og gode eksempler på forskellige områder, så andre brancher også kan blive inspireret,” siger Marianne Kragh, uddannelseschef i Horesta og medlem af NICE-styregruppen.