30. april 2015 07:44

NICE inspirerer til internt uddannelsesprogram i DGI-Byen

NICE-projektet har været inspirationskilde til udarbejdelsen af et nyt, internt uddannelsesprogram i DGI-Byen, der ruller ud i foråret 2016. Uddannelsen skal skole alle virksomhedens medarbejdere i god service og sigter efter at løfte gæsteoplevelsen i hele værdikæden.

I fremtiden kan samtlige ansatte i DGI-Byen se frem til at blive indbudt til en række sessioner, hvor øvelser, teori og undervisning i service er på programmet.

Det sker i foråret 2016, hvor et nyt, internt uddannelsesprogram i service for DGI-Byens mange ansatte bliver rullet ud. NICE-projektet har været startskuddet til planlægningen af uddannelsesforløbet i DGI-Byen, som bliver obligatorisk for både nye og nuværende ansatte og har til formål at højne serviceoplevelsen for både privat- og erhvervsgæster i alle dele af virksomheden.

Beslutningen om at udvikle et uddannelsesprogram er taget som resultat af den teknologiske udvikling, eksempelvis med hjemmesider såsom TrustPilot, hvor gæster kan beskrive og anmelde deres ophold på hoteller o. lign.

Sådanne hjemmesider giver ifølge Michael Stensbøl, adm. dir. i DGI-Byen, en række udfordringer og muligheder for virksomheder, som kræver et øget fokus på kundeoplevelsen.

”Hvor der før i tiden har været fokus på effektiviseringer i store virksomheder, så er det nu kundeoplevelser, der bliver lagt vægt på. Det sker i bund og grund fordi, at gæster i højere grad end nogensinde kan læse om andres erfaringer, råt for usødet, på diverse hjemmesider og i stor stil tager rejsebeslutninger på baggrund af disse,” siger Michael Stensbøl, adm. dir. i DGI-Byen, og fortsætter:

”Det betyder også, at vi skal være endnu bedre til at yde god service og aflæse gæstens behov. Vi har i DGI-Byen et stort udviklingspotentiale, som vi skal udnytte, og det kommer vi til med det nye uddannelsesprogram, som uden tvivl kommer til at skabe flere og bedre serviceoplevelser for vores mange gæster.”

NICE-projektet har for DGI-Byen været et stort led i arbejdet med at få udrullet den interne serviceuddannelse.

”Vi har haft brug for at strukturere den gode service, vi gerne vil være kendt for, og her har NICE-projektet været oplagt for os i for hold til at hente inspiration og få tilført viden om, hvordan vi skal planlægge og eksekvere programmet,” siger Michael Stensbøl og afslutter:

”I sidste ende skal det gerne give os højere gæstetilfredshed blandt vores mange gæster, uanset hvor i virksomheden de befinder sig. For jo flere glade gæster vi har, des flere gæster får vi.”