12. april 2014 16:56

Serviceoplevelser der rammer i hjertet

HORESTA er med i ambitiøst projekt, som skal sende det danske serviceniveau i Superligaen

Serviceniveauet i Danmark er bedre end sit rygte. VisitDenmarks gæstetilfredshedsundersøgelser viser, at vores udenlandske gæster er umiddelbart godt tilfredse og langt de fleste steder bliver gæsterne mødt af høflighed, smil og venlighed.

MEN – når turisterne bliver bedt vurdere service og kvalitet i forhold til prisen, vendes mundvigene nedad. Turisterne synes ganske enkelt, at de får for lidt service for pengene.

Det høje prisniveau i Danmark skyldes primært de politisk bestemte rammevilkår, som skat, moms og afgifter og som bekendt arbejder vi i HORESTA kontinuerligt på at få lempet disse vilkår.

Sideløbende har vi i HORESTA sat os for at være med til at gøre noget ved at få et serviceniveau i top.
Service på dansk skal være mere end smil og venlighed, hvis vi skal gøre gæsterne tilfredse. Vi skal give vores gæster en serviceoplevelse, der rammer dem i hjertet og sætter sig fast i hukommelsen.

Derfor er vi i HORESTA gået ind i et nyt serviceprojekt sammen med Wonderful Copenhagen, Copenhagen Business Academy, 3F Privat Service og Roskilde Universitet.

Projektet har været undervejs et stykke tid, men i dag får det sit navn. Det kommer til at hedde NICE – som også står for New Innovative Customer Experiences. Samtidig offentliggøres projektets logo.

NICE er i første omgang rettet mod hovedstadsregionens hoteller, attraktioner, restauranter, transportsektor og detailhandel. Senere er det ambitionen at bruge projektets erfaringer og viden i en bredere og længerevarende national indsats for hele Danmark.

Vi har i dag sendt invitationer ud til en lang række virksomheder, som vi håber vil involvere sig aktivt i projektet om at få det danske serviceniveau op i Superligaen. Udgangspunktet for at deltage er et brændende engagement for service som konkurrenceparameter og nøgle til øget omsætning.

Det udgangspunkt ved vi, at rigtig mange virksomheder har, og derfor forventer vi også, at projektet bliver mødt med stor interesse.

Vi har alle sammen en fælles interesse i at give gæsterne en oplevelse af Danmark, som de aldrig glemmer, som får dem til at vende tilbage, og som får dem til at anbefale rigtig mange andre, et besøg i Danmark.

Katia K. Østergaard
Adm. direktør, HORESTA