09. august 2017 10:57

Tivoli vil gøre gæsternes oplevelse endnu mere betagende

NICE_Tivoli_Case_Billede10

Tivoli har igennem en årrække arbejdet på at skabe et højt serviceniveau, og det må man sige, at de er lykkedes med. Fornemmelsen er nu imidlertid, at man måske er kommet så langt, man kan med de kendte metoder. Der er behov for en ekstra indsats for at bibeholde den førende position, som Tivoli indtager, når det gælder serviceniveauet og gæstens (service)oplevelse.

For at nå næste niveau, og for at sikre, at servicen i endnu højere grad resulterer i ‘betagende oplevelser’, skal der udvikles nye metoder – og her kommer NICE ind i billedet.

Et af nøgleordene i forhold til NICE-eksperimentet i Tivoli var fra starten ‘nysgerrighed’ dvs. at vække og motivere de ansattes nysgerrighed i forhold til gæsterne og deres oplevelse. NICE-eksperimentet har vist, hvordan front-medarbejdere kan være både innovative og kreative i mødet med gæsten og dermed understøtte en større oplevelsesmæssig værdi for gæsten.

For at dette skal ske, er det nødvendigt, at lederne har tiltro til front-medarbejdernes lyst og evner, så nye ideer kan blive udviklet og delt. NICE-eksperimentet har vist, at deltids- og sæsonansatte har masser at bidrage med, når de får mulighed for at folde sig ud i mødet med gæsterne.

NICE-eksperimentet viser også, at der kan skabes oplevelsesmæssig værdi selv i kortvarige kundemøder, når både ledere og medarbejdere har fokus på denne form for værdiskabelse og det rette mind-set er på plads.

Med hjælp fra NICE-eksperimentet har Tivoli vist, at man med en ny tilgang til gæsterne kan skabe store oplevelser sammen med gæsterne på meget kort tid. Og her er medarbejdernes nysgerrighed afgørende, når det kommer til at skabe ny værdi for deres besøgende. Det kommer i sidste ende virksomheden til gavn, da de får gladere gæster, og medarbejdernes arbejdsglæde bliver endnu større.

Se video om eksperimentet her

Læs mere om Nice-projektet.